leszczu
Administrator
Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: daleko od wszystkiego... Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 1:13, 26 Kwi 2009 Temat postu: Zacznijmy od podstaw... |
|
|
W silniku dwusuwowym cykl pracy przebiega podczas dwóch suwów tłoka, tzn. podczas jednego obrotu wału korbowego. Silniki dwusuwowe wykonują tylko suw sprężenia i suw pracy. Czynności związane z wymianą ładunku, tj. napełnienie cylindra i wylot spalin, odbywają się tu prawie jednocześnie, kiedy tłok znajduje się w okolicy DMP, a więc pod koniec suwu pracy i na początku suwu sprężenia. Silniki dwusuwowe zazwyczaj nie mają zaworów. Wylot i dolot spalin reguluje w nich sam tłok, odsłaniając lub zasłaniając odpowiednie otwory w ściankach cylindra. Ponieważ w silniku dwusuwowym nie ma suwu dolotu świeży ładunek przeznaczony do napełnienia cylindra musi być uprzednio sprężony poza cylindrem roboczym. To wstępne sprężanie odbywa się w specjalnie przystosowanej do tego celu dmuchawie lub sprężarce, albo w komorze korbowej silnika.Zaletą silników dwusuwowych jest znacznie prostsza konstrukcja, duża równomierność biegu i teoretycznie dwa razy większa moc w porównaniu z silnikami czterosuwowymi o tych samych wymiarach cylindra, prędkości obrotowej i ciśnieniu w cylindrze.W rzeczywistości jednak zysk na mocy wynosi zaledwie 50-70% z powodu zmniejszenia objętości skokowej cylindra przez szczeliny oraz wskutek niemożności zupełnego przepłukania cylindra i usunięcia z niego spalin.Sprawność silników dwusuwowych jest znacznie mniejsza niż czterosuwowych, gdyż duża ilość nie spalonej mieszanki uchodzi przez szczelinę wylotową podczas przepłukiwania cylindra. W większych silnikach dwusuwowych zamiast sprężania w komorze korbowej stosuje się osobną dmuchawę tłokową lub wirową napędzaną przez wał korbowy silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|